Friday, October 29, 2010

Blueberry Lemon Tiramisu

Bosan dengan tiramisu klasik, dan kebetulan ada sekaleng blueberry pie filling yang tidak jadi dipakai membuat cake ulang tahun untuk suami bulan Mei lalu, saya coba resep dari Paula Dean. Sangat simple, tidak usah menyalakan kompor atau oven. Dessert lembut dan ringan tersedia untuk potluck hari minggu ini. Sayangnya tidak ada kesempatan foto setelah diiris. Sepertinya polesan lemon pada lady finger perlu ditambah sedikit lagi, lemonnya hampir tidak berasa. Lumayanlah untuk sesekali, meskipun rasanya ringan tapi sumber kolesterol dan lemak juga hehe..


Blueberry Lemon Tiramisu


Ingredients

  • 1 pint heavy whipping cream ---- whipping cream biasa -- yang heavy-nya habis di super market, bagus juga sih jd mengurangi lemak.
  • 1/4 cup confectioners' sugar
  • 1 pound mascarpone cheese, at room temperature
  • 3 (3-ounce) packages unfilled ladyfingers
  • 1 (6-ounce) can frozen limeade concentrate, thawed ----- saya ganti dengan Lemon
  • 1 (21-ounce) can blueberry pie filling
  • Fresh mint leaves, optional

Directions

In a large bowl, beat cream with an electric mixer at medium speed until thickened. Gradually add confectioners' sugar, beating until soft peaks form. Gently stir in cheese until combined; set aside.

Split ladyfingers in half. Line a 13 by 9 by 2-inch baking dish with ladyfingers, cut side up. Brush ladyfingers with limeade concentrate. Spoon half of cheese mixture over ladyfingers. Top with half of blueberry pie filling. Repeat procedure for the next layer with remaining ladyfingers, lemonade, cheese mixture, and pie filling. Cover and chill 8 hours.


Video untuk membuat tiramisu ini dapat dilihat di SINI.


Blueberry Lemon Tiramisu

No comments:

Post a Comment

You may also like :

Related Posts with Thumbnails